Pech nie opuszcza klientów upadłego krakowskiego biura podróży Intertour. Autokar wysłany po nich do Chorwacji przez małopolski Urząd Marszałkowski przyjechał z kilkunastogodzinnym opóźnieniem – zaalarmowaliście nas na Gorącą Linię RMF FM. Zamiast wczoraj o 10 był na miejscu o 3 nad ranem. Po półtorej godzinie jazdy pojazd się zepsuł. Przed godz. 14 po turystów przyjechał nowy autokar. Do Polski mają wrócić jutro rano.

Chciałam państwu bardzo podziękować za wszystko, jedziemy już do Polski chorwackim autokarem. Niebo a ziemia w porównaniu z tym, który przyjechał z Polski - poinformowała nas przed godz. 14 nasza słuchaczka, pani Joanna.

Od rana informowaliśmy o kłopotach polskich turystów. Stanęliśmy na jakimś parkingu, to jest czysty, goły plac wylany betonem, żadnego cienia. Słońce jest coraz wyżej. Nie wiem, jak dalej tutaj będzie, bo nikt nam nie daje żadnego znaku, czy przyjedzie po nas jakiś autobus, czy jedzie autobus z Polski, czy jedzie autobus z Chorwacji, czy my się mamy smażyć tutaj na tym placu - żaliła się pani Joanna dzwoniąc na Gorącą Linię RMF FM. Podróżni przede wszystkim skarżyli się na brak wody. Jesteśmy o swoim prowiancie, to co mamy, to musi nam wystarczyć. Do najbliższej stacji mamy 10 kilometrów, ewentualnie piechotą możemy dojść - mówi pani Joanna.

Co chwilę dzwonimy, słyszymy, że autokar będzie za 15, 20 minut. Nic się nie zmieniło, poza tym, że jest coraz cieplej. To już nie chodzi o autokar, tylko o wodę - dodawała drżącym głosem nasza słuchaczka. Obcy ludzie się zatrzymują, dają nam wodę do picia. Nie mamy kompletnie nic - podkreśla pani Joanna.

Interweniowaliśmy w tej sprawie w Urzędzie Marszałkowskim. Autokar jest nowy, nie mogliśmy przewidzieć, że ulegnie awarii - powiedział nam Leszek Zegzda odpowiedzialny za sprowadzenie turystów do kraju.

Autobusem podróżowało około 50 osób. Niektórzy z nich przyjechali na miejsce zbiórki aż z Czarnogóry.

W piątek zarejestrowane w Krakowie biuro podróży Intertour złożyło do Marszałka Województwa Małopolskiego oświadczenie o niewypłacalności. Biuro posiada gwarancję ubezpieczeniową dla organizatorów turystyki wystawioną przez Towarzystwo Ubezpieczeń Inter Polska S.A . Środki z tej gwarancji pokryją koszty powrotu turystów do kraju. O zwrot wpłat mogą się strać także osoby, których wycieczki nie doszły do skutku. Według wstępnych informacji takich osób jest ok. 250.

Wszelkie informacje na ten temat i formularz zgłoszenia szkody z umowy gwarancji ubezpieczeniowej są dostępne na stronie www.malopolskie.pl.

Gorąca Linia RMF FM jest do Waszej dyspozycji! Przez całą dobę czekamy na informacje od Was, zdjęcia i filmy.

Możecie dzwonić, wysyłać SMS-y lub MMS-y na numer 600 700 800, pisać na adres mailowy fakty@rmf.fm albo skorzystać z formularza WWW.

(mpw)