Większość firm jest przeciwna wprowadzeniu euro w Polsce - informuje "Puls Biznesu". Aż 60 proc. firm negatywnie odnosi się do pomysłu przejścia w Polsce ze złotego na euro - wynika z badania Keralli Research przeprowadzonego w lutym wśród 600 mikro-, małych i średnich przedsiębiorców.

Zwolennicy europejskiej waluty stanowią zdecydowaną mniejszość - zaledwie 27,5 proc. Perspektywa firm zmienia się, kiedy wprowadzenie euro odnoszą konkretnie do prowadzonego przez nich biznesu.

Okazuje się, że odsetek sceptyków maleje wówczas do 30 proc. A kolejne niemal 30 proc. badanych prognozuje, że zamiana tego typu nie będzie mieć wprawdzie pozytywnego wpływu na ich biznes, ale też nie spodziewają się negatywnego przełożenia - mówi Katarzyna Pydych, dyrektor generalna Instytutu Keralla Research.

Równocześnie ponad 29 proc. przedsiębiorców zakłada wręcz, że zastąpienie złotego euro walutą przyniesie firmie korzyści. Zdaniem Katarzyny Pydych nie można zapominać, że przedsiębiorcy to jednocześnie uczestnicy społecznej rzeczywistości i zwyczajni konsumenci, dlatego jest naturalne, że ich oceny mogą się różnić w zależności od perspektywy, w jakiej stawia im się pytanie.

(ug)